מהו תכנון פרישה?

תכנון הפרישה (נקרא גם "ייעוץ פרישה") הינו תהליך חשוב ביותר, שמשלב גופי ידע משמעותיים מעולמות החיסכון הפנסיוני, הביטוח והמס ולכן הוא מבוצע בדרך כלל על ידי יועצים פנסיוניים,סוכני ביטוח ויועצי מס המתמחים בתחומים אלה.

למעשה, הערכות לתקופת הפרישה צריכה להתחיל זמן רב לפני המועד בפועל. ישנם לא מעט מוצרי השקעה אשר אם תצטרפו אליהם כבר במהלך שנות העבודה, יאפשרו ניצול מקסימלי של הטבות המס ויציאה לפרישה כפי שתמיד חלמתם. כל זה מתבצע במסגרת תכנון פיננסי מקיף ופגישות תקופתיות לאורך השנים. יחד עם זאת, גם אם לא היה לכם ליווי פיננסי מקצועי עד כה, הרי שבעת פרישה לפנסיה תכנון פרישה הוא חובה - ישנן לא מעט החלטות שיקבעו את עתידכם הכלכלי למשך השנים הבאות.

תכנון פרישה הינו תהליך שיכול להיות בעל משמעויות כלכליות גדולות מאוד לחוסכים רבים – תכנוני מס, הגדרת תמהיל מיטבי לקבלת כספי החיסכון הפנסיוני וגיבוש תמהיל נכסים לפרישה – כל אחד מהנושאים הללו יכול להגדיל את תזרים הכספים העומד בפני הפורש באופן דרמטי.

סיוע של יועץ פנסיוני שהנו גם מתכנן פרישה הינו לשם התאמת פתרון הוליסטי לפרישה – דרך נבונה להתבונן בראיה רחבה ומקיפה על תיק הפנסיה יחד עם שאר נכסיך.


מהו תהליך הפרישה?

תהליך הפרישה מהעבודה לגמלאות הינו אחד התהליכים המשמעותיים ביותר בחייו של העובד. העליה המשמעותית בתוחלת החיים בעשורים האחרונים יכולה להיות חדשות נפלאות לאלו שכבר מבינים, שהפרישה לגמלאות, היא בעצם רק שלב נוסף בדרך להגשמת החלומות והיעדים שאנו מציבים לעצמנו.

בעת הגעה לפרישה, אנו מקבלים מהמעסיק המון מסמכים ובאפשרותינו לפנות לפקיד השומה על מנת להחליט כיצד אנו מעוניינים לטפל בכספי הפיצויים והתגמולים העומדים לרשותנו לאחר צבירה של עשרות שנות עבודה. בעת הזו, חשוב להבין שכל פעולה הינה גורלית ואיננה ניתנת לשינוי לאחר מעשה לכן עליכם לבדוק היטב כיצד ברצונכם לפעול ולתכנן את היציאה לפרישה בצורה מושכלת.

תפקידנו הוא ללוות אתכם לאורך כל הדרך, לבדוק היטב יחד איתכם את הצרכים והשאיפות שלכם לקראת הכניסה לגיל השלישי ולנסות לחסוך לכם בתשלום המיסים החייבים בצורה האפקטיבית ביותר בדרכים שונות ומגוונות.


מה השירות כולל?

בסמוך לסיום תקופת העבודה, לאחר שיוודא את תקינות טופס סיום יחסי עובד מעביד (טופס 161) וקבלת כל התשלומים המגיעים לפורש (מענקים, דמי מחלה, פידיון חופשה והשלמת פיצויים), ייפגש מתכנן הפרישה עם הפורש ולאחריה יבוצע הנוהל הבא:

  • בדיקה של הנכסים הפנסיוניים שנצברו מכלל המעסיקים לאורך השנים ע"י המסלקה.
  • ניתוח ופילוח הכספים לפי קצבתיים,הוניים ותגמולים-פיצויים
  • קבלת המסמכים מהמעסיק ובחינת גובה תשלום המס אשר ישולם למס הכנסה
  • הסבר על האופציות העומדות בפניכם ותכנון המיסוי מחדש
  • מילוי טפסי ה- 161 א, 116 ג ו- 161 ד, לפי צרכי הלקוח
  • שיקוף מלא של החיסכון במס
  • ליווי הלקוח לפקיד השומה

הגעתם לגיל פרישה ואתם מעוניינים לפרוש בראש שקט ממקום עבודתכם לאחר עשרות שנים של עבודה? חשוב שתעשו את זה נכון ! צרו קשר עוד היום !